Bærekraft sosiale kommunikasjonsplattformer!

Når du scroller rundt på nett, får du hele tiden opp annonser for ulike virksomheter. For at virksomheten skal nå ut til ønskede målgrupper og formidle det de ønsker, er det viktig at de bruker de rette sosiale kommunikasjonsplattformene.

Sosiale kommunikasjonsplattformer

Som nevnt, er sosiale kommunikasjonsplattformer viktig for virksomheter med tanke på kommunikasjon og markedsføring. Det er gjennom disse plattformene virksomheter kan kommunisere mot rettede målgrupper. Det å kommunisere gjennom slike plattformer er også med på å presentere virksomheten, bygge tillit, engasjere og markedsføre for produktet man tilbyr. Sosiale medier er de mest effektive plattformene i og med at de fleste har en smarttelefon og bruker diverse plattformer daglig.

Bane NOR som alle andre virksomheter bruker de sosiale plattformene for å kunne kommunisere med sine bruker.
Instagram
Det er 2,5 millioner som bruker Instagram i Norge. I Norge og ca.39% av disse bruker appen daglig.(Ipsos.com) Denne plattformen er derfor en av de som Bane Nor burde benytte seg av. På Instagram, som de fleste andre sosiale medier, er det forskjellige typer mennesker. Det vil derfor være enkelt for dem og nå ut til kunder, og potensielle kunder. På Instagram kan man legge ut innlegg, historier og videoer. Bane NOR har over 5tusen følgere på Instagram, og er relativt aktive der. Her kan de nå ut med deres arbeid og oppdatere brukerene deres.
Facebook er en av de plattformene som alle flest er kjent med. Bane NOR benytter denne plattformen og har 17 tusen følgere der. der kan man se bilder og oppdateringer av deres arbeid og innsats.
Twitter
Bane NOR bruker denne plattformen aktiv der er det nyheter om Bane NOR og informerer brukerene sine om trafikkavvik.

Konklusjon
i den digitale verden vi lever i nå så er det viktig for hver eneste virksomhet å være aktiv på sosiale plattformer. Der kan de reklamere for produkt og tjenestene deres. Det er der brukerene kan besøke for å se en introduksjon av virksomheten. På disse plattformene kan man nå kundene sine på en mye enklere måte.

Kilder
https://www.ipsos.digital
Bane NOR instagram, Facebook, twitter og nettside

En kommentar til «Bærekraft sosiale kommunikasjonsplattformer!»

  1. Hei Thea

    Spennende å lese om hvordan BaneNOR bruker de digitale plattformene! 😀 Jeg syns du skriver godt om Instagram, og du kunne gjerne hatt med mer slik info rundt Facebook og Twitter. Husk at du også lister opp kildene dine på bunnen av innlegget. Ser frem til neste innlegg 😀

    Tobias, studentassistent

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *